29 Nisan 2011 Cuma

mıhlamaaaaaaa

Evet ilk aşermemi kutluyorum!!! Ama neyleee...?!? Mıhlama istiyorummmmmmmmmmmmmmmmm!!!
Şöle bol peynirli bol tereyağlısından....offfffff
Trabzonda olmak vardı şimdi:(
Bu aşermenin nedir kimyası yaw?
Üşenmedim araştırdım yine:)
Aşermek büyüklerimizin dediği gibi aslında şımarıklık değilmiş işte!!! Gayet sağlıklı bir tepkiymiş aksine...
Hamilelerde salgılanan hormonlar sayesinde anne adayları bazı kokulara hassas, bazı kokulara da açlık duyarlarmış. Ve bunun gayet mantıklı bir açıklaması varmış: Bir kokudan/yemekten hoşlanmama, iğrenme söz konusu ise, aslında o yiyecek anne adayı ve bebek için zararlıymış. Tam tersine bir yiyeceğe aşırı istek duyma da; vücudun ona ihtiyacı olduğu anlamına geliyormuş...
İlginçtir; bazı hamileler toprak, kireç, hatta temizlik maddelerini bile aşerebiliyormuş!!...(Allahım bunları gerçekten yiyolar mı:s) Bununda bir açıklaması var tabi ki; içeriğindeki vitaminlerin eksikliğinden kaynaklanıyormuş...mesela kireç isteyenin calsium; temizlik malzemesi ve toprak isteyenin de demir eksikliği olabilirmiş. Buna rahatsızlık da deniyor( tabii doğal bir şey olmasa gerek insanın canının toprak kireç falan istemesi:) ) Bu rahatsızlığa da 'pika' deniyormuş.
Neyse canım en azından böyle şeyler istediğinde ne yemek gerektiğini de öğrenmiş oldum. Neymişşşş;
Toprak yemek  istersem, demirli gıdalar yani; et, balık, yumurta sarısı, kabuklu yemiş, pekmez, kuru üzüm... Kireç yemek istersem, calsiumlu yiyecekler yani; Süt ürünleri, soya fasulyesi, brokoli, lahana, badem, ceviz, fıstık, sardalya....
Pekiiiiii
Şimdi benim canımın mıhlama çekmesi ne anlama geliyor????...
''Mısır unundaki B kompleksi vitaminlerin, buğday ununa oranla çok daha düşük olması nedeniyle, mısır unu ağırlıklı beslenen insanların daha sinirli olduğu söylenmektedir.''
Bu ne şimdi! yani benim vücudumun her bir şeyi tam demekki...Kaşınan ruhummuş... ruhum çok sakin de sinirlenmeye mi ihtiyacı varmış...ha ha ha
Ya da ben büyüklerimizin söylediği o aşerme=şımarıklık kısmına dahilim;))

Not: Üşenmedim ofiste kendime mıhlama yaptım:))))))) Ruhum çekti napiimmmmm:PPP




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder